deen
 
 

Pressestimmen

Es ist eine Geschichte voller Anmut, voller tiefgründiger Auseinandersetzung mit dem (Zusammen-)Leben und dem Abschied-Nehmen

(...) OKTOBER NOVEMBER ist herausragendes Schauspielerkino, bei dem es mehr um das Spüren zwischenmenschlicher Schmerzen geht als um ihr intellektuelles Erfassen.

wienerzeitung.at, 23. Oktober 2013
Matthias Greuling

 

OKTOBER NOVEMBER ist ein erwachsener und sehr komplexer Film.

Zwar bleibt Spielmann stets subtil in seiner Erzählweise, doch der Film und seine Charaktere schreiten stetig voran und arbeiten sich an der Komplexität der Sachlage mit einer bewundernswerten Beharrlichkeit und Empathie ab.

kino-zeit.de, September 2013
Beatrice Behn

 
 

Goetz Spielmann follows his superb 2008 thriller Revanche with this carefully constructed and beautifully acted tale of two very different sisters brought together when their aging father falls seriously ill.


Variety, September 25, 2013
Justin Chang

 

A beautifully played and impeccably lit and composed high-quality family drama.

(...) This is prime arthouse fare that should appeal to not only festivals but also distributors of classy upscale features, especially in Europe but also stateside.

The Hollywood Reporter, September 12, 2013
Boyd van Hoeij

 
 

Götz Spielmann’s “October November” might be the quietest drama of 2013, an intimate, somber study of one family’s unsaid truths.

(...) It is beautifully shot, well-acted by all (especially by Waldstätten, Strauss, and Simonischek), and filled with strong dialogue and a real sense of place.

Indiewire.com, September 8, 2013
Christopher Schober

 

Spielmann is one of the most successful contemporary Austrian filmmakers.

He became internationally famous in 2008 for his film Revanche, which was nominated for the Academy Award for Best Foreign-Language Film. This film appears to be a spare drama, a character study about families with issues, with the backdrop of gorgeous scenery.

twitchfilm.com, September 8, 2013
Anna Obererlacher